Thuiszorg houdt contact via iPad

Cliënten van Sensire met een AWBZ-indicatie kunnen met een iPad ondersteund worden door hun wijkteam. Zo kunnen zij op elk moment van de dag beeldcontact maken met de wijkverpleegkundige. Als de cliënt opeens een vraag heeft over de gezondheid, kan er via de iPad contact gelegd worden met de wijkverpleegkundige die op dat moment werkzaam is op de zorgcentrale. Deze centrale is dag en nacht geopend.
Rondje beeldbellen
De iPads zullen vanaf april worden ingezet als aanvulling op de geleverde thuiszorg. De wijkverpleegkundige kijkt samen met de cliënt hoe ze de iPad het beste kunnen gebruiken. Zo kan zij bijvoorbeeld 's ochtends een rondje beeldbellen en aan de hand daarvan een planning voor de dag maken.

Meer regie
De iPad kan ook gebruikt worden door de cliënt om contact te houden met familie en vrienden via Skype. In de toekomst kan er ook contact gelegd worden met de huisarts of specialist. Sensire gelooft dat als mensen zich fijner voelen door leuke doordat zij dankzij de iPad meer regie over hun leven krijgen. Zo zullen ze minder afhankelijk van zorg zijn, aldus Sensire.
28 feb 2012 08u46
meer over
zie ook rubriek